Innovation

Crédit : 4 ECTS
Langue du cours : anglais

Volume horaire

  • CM : 21 h

Description du contenu de l'enseignement

  • Understand the practical and organizational stakes of innovation for the company
  • Learn and practise the process of development of a new product
- Search of consumer insights
- Facilitate a brainstorming
- Develop and test a product concept

Planning course :
5 sessions of 3 hours.
Séance 1 - Innovate and search consumer insight
Séance 2 - Develop a product concept
Séance 3 - Develop consumer insights : insightment exercise
Séance 4 - Find product ideas: brainstorming exercise
Séance 5 - Select, fine-tune and test the concepts

Bibliographie, lectures recommandées

  • Principles of Marketing- Philippe Kotler and Gary Armstrong- 14th edition- Pearson- Global Edition.
  • Management de l’innovation- Séverine Le Loarne et Sylvie Blanco- 2011- Pearson.
  • Le marketing des nouveaux produits– Emmanuelle LE NAGARD-ASSAYAG et Delphine MANCEAU- 2005-Dunod.

Enseignant responsable

RICHARD BORDENAVE

Enseignant responsable

LAETITIA CONDAMIN



Année universitaire 2017 - 2018 - Fiche modifiée le : 07-07-2017 (15H20) - Sous réserve de modification.